Lurer du på noe? Under kan du lese ofte stilte spørsmål og svar.
Under ser du de ulike kategoriene med spørsmål.
Du kan også scrolle nedover for å se kategoriene med spørsmål og svar.
Finner du ikke svar på det du lurer på her, kan du sende en e-post til post@sentralen.no.
Nei, alle møterom er låst til du har meldt din ankomst. Henvend deg i resepsjonen når du kommer slik at vi kan låse opp, og vise deg veien til møterommet.
Nei, det er ikke tillatt med catering fra eksterne selskaper i våre møterom.
Dersom du har bestilt en av våre møtepakker på forhånd, står dette klart i møterommet til avtalt tid. Møtepakkene kan kjøpes om dere er fem eller flere på møterommet. Dette kan avtales når du booker møterommet ditt. Du kan også kjøpe det du ønsker i kaféen ved ankomst, og ta med opp på møterommet.
Ja, det kan du, men kun med maskeringsteip som ikke skader veggene. Ta kontakt med resepsjonen eller vertskapet, så får du hjelp til å finne riktig teip.
Ja, alle våre møterom (med unntak av Dronningen)har utstyr for videokonferanse / mikrofon og kamera. Utstyret er en kombinert lyd- og bildeplanke med mikrofon og kamera som du kobler i PC-en din med USB-kabel.
Det er overganger fra HDMI-kabel til andre innganger på PC/Mac i alle møterommene. Lyd- og bildeplanken fra PolyCom bruker USB-kabel.
Èn kombinert whitebord/flipover med tusjer er standard på alle møterom. Ønsker du en større whiteboard kan du gi beskjed om dette ved booking.
Ja, det er gratis trådløst internett i hele bygningen.
Internett: Sentralen Guest
Passord: Sentralen2019
Du har adgang til rommet fra det tidspunktet du har booket rommet, og ikke før. Skal du rigge klart noe til ditt møte, må du utvide møteromsbookingen din.
Ja, du kan betale for leien av møterommet med kort. Gi oss beskjed om at du ønsker å betale med kort når du booker rommet. Vi trenger navn, adresse, e-postadresse og telefonnummer.
Ja, vi sender faktura for leie av møterom til privatpersoner. Vi trenger navn, adresse, e-postadresse og telefonnummer for å sende faktura.
Ja, man kan leie møterom per time eller per dag. Du bestemmer selv hvor lenge du ønsker å leie møterommet. Møterom som leies etter klokken 17:00 på hverdager, eller i helgen betaler halv pris på timesleie og dagsleie.
Ja, det er halv pris på leie av møterom etter klokken 17:00 og i helgene på Sentralen.
Nei, det er ikke tillatt med ekstern catering eller medbrakt mat og drikke i våre lokaler. Sentralen Mat står for all servering på Sentralen.
Get-in betyr tidspunktet dere ønsker tilgang på lokalet, inkludert klargjøring, testing av teknikk etc. Get-out betyr tidspunktet dere er ferdig ryddet ut av lokalet. Tidspunkt for gjennomføring av arrangementet ditt må være mellom get-in og get-out.
Dersom dere ønsker å benytte dere av vårt utstyr, må våre teknikere være tilstede. Ønsker dere ha med egne teknikere i tillegg, er dette mulig.
Sentralen bruker billettsystemet Tixly.
Nei, vi har dessverre ikke parkeringsplasser tilgjengelig på Sentralen. Nærmeste parkeringshus er Palèet og Bankplassen.
Ja, Sentralen er sertifisert Miljøfyrtårn.
Sentralen bidrar til å markedsføre arrangementer som finner sted på Sentralen. Du kan lese mer om hva vi gjør ved å klikke her.
Om du ønsker at Sentralen skal publisere billetter til ditt arrangement gjennom sitt billettsystem må du fylle ut billettskjema. Der får du også informasjon om hvordan Sentralen markedsfører arrangementer. Du finner billettskjema ved å klikke her.
Billetter kan kjøpes via programkalenderen på vår nettside, eller i resepsjonen i Sentralens åpningstid.
Du er selv ansvarlig for å kontrollere om arrangementet vil gjennomføres som eller ikke. Et arrangement anses å være avlyst dersom arrangementet ikke finner sted i det hele tatt. Endringer i repertoaret, endret dato, delvis utførte arrangement eller lignende utgjør ikke et avlyst arrangement. Ved avlysning vil du bli kontaktet på e-post med instrukser om refundering. Dersom du har spørsmål om avlyste eller flyttede arrangement, ta kontakt på post@sentralen.no.
Dersom et arrangement blir flyttet vil de opprinnelige billetten(e) gjelde for ny dato (med mindre du får beskjed om noe annet). Dersom det nye tidspunktet ikke passer, vil du få muligheten til å refundere billettene dine. OBS: Billettavgift refunderes ikke.
Kjøpte billetter blir ikke refundert dersom du ikke kan gå på arrangementet. Dette gjelder også ved sykdom.
Vi refunderer ikke kjøp av billett, med mindre arrangementet er avlyst. Har du spørsmål vennligst ta kontakt på post@sentralen.no. OBS: Billettavgift refunderes ikke.
Ja, du kan overføre billetten til en annen person, med mindre det står klart på nettsiden og/eller billetten at billetten er personlig. Billetter kan ikke videreselges for kommersielle formål. Billetter kan heller ikke tilbys i konkurranser eller i forbindelse med tilbud om annet produkt eller tjeneste uten skriftlig tillatelse fra Tixly og/eller Sentralen, eller arrangør. Hvis denne bestemmelsen brytes, har Tixly rett til å kansellere billetten. Det er ditt ansvar som billettkjøper å påse at du har videresendt billetten(e). Dersom personen du har gitt billetten(e) din(e) til mister disse, er det ditt ansvar som kjøper å fremskaffe de(n) på nytt.
Noen arrangementer på Sentralen har 18-års aldersgrense. Dette står i arrangementsteksten i programmet.
Flere arrangementer har også vergeordnining, hvor man som mindreårig kan komme inn på arrangementet i følge med en voksen over 25 år. Skjema for utfylling blir sendt på forespørsel, eller fylles ut i døra før arrangementet. Kontakt oss på post@sentralen.no for spørsmål om dette.
Legg først billetten du skal kjøpe i handlekurven, og fyll deretter inn rabattkoden under trinn 2 i kjøpsprosessen. Husk å skill mellom store og små bokstaver, og inkluder mellomrom, tall og andre symboler.
Du har lov til å ta bilde med mobil uten blits på arrangement, med mindre noe annet er oppgitt på billetten din. Ønsker du å ta bilde med profesjonelt kamera, ta kontakt på post@sentralen.no.
Hvilken sal arrangementet skal foregå i står på billetten din. Henvend deg i resepsjonen før arrangementsstart for å bli vist veien til rett sal, eller følg skilter på veggene.
Du kan når som helst kjøpe billetter i resepsjonen på Sentralen, eller i døra før arrangement (med mindre arrangementet er utsolgt). Ta kontakt med resepsjonen eller en av våre verter for kjøp av billetter. Du kan også kjøpe billetter på internett helt til arrangementet starter.
Gavekort kan benyttes ved kjøp av billetter enten på internett eller fysisk i døra før et arrangement. Du må ha klar gavekortnummer og PIN-kode for å benytte deg av gavekortet.
Ved kjøp på internett, fyll inn gavekortnummer og kode, og trykk deretter på "Innløs"-knappen. Dersom du kjøper for et mindre beløp enn gavekortets verdi, vil gjenstående beløp kunne brukes ved en senere anledning. Dersom gavekortets verdi er mindre enn kjøpesummen, må du betale resten med kort eller Vipps.
Gavekort kan kun brukes på billetter, og ikke andre varer på Sentralen. Kjøpte gavekort refunderes ikke, ei heller restverdi.
Trenger du hjelp med gavekort? Ta kontakt på post@sentralen.no, og merk e-posten med "gavekort".
Sjekk at denne billetten er i samsvar med din bestilling. Opplysningene om denne forestillingen er gitt av arrangør. Om du har spørsmål angående arrangementet bes du ta direkte kontakt med arrangør. Lurer du på hvor du finner informasjon om arrangør? Gå til programmet eller programmet for barn og unge. Finn det aktuelle arrangementet og klikk på les mer. Nå er du inne på arrangementssiden. Nederst i beskrivelsen av arrangementet finner du informasjon om arrangør og link til deres hjemmesider.
Hvis ikke noe annet er spesifisert i arrangementsteksten, eller i billettkjøpsprosessen, er aldersgrensen for barnebilletter 0 - 16 år.
Ja, på Sentralen har vi ledsagerordning og alle med ledsagerbevis får ta med seg sin ledsager gratis på alle våre arrangementer. Ikke glem å få tilsendt din ledsagerbillett. Det får du ved å sende en e-post til post@sentralen.no. Er du usikker på tilgjengeligheten til Sentralen? Send oss en e-post på post@sentralen.no.
Sentralen Kafé er vanligvis åpen mandag til fredag fra 07:30 - 20:00, og 11:00 - 17:00 på lørdag og søndag. Du kan finne avvikende åpningstider her.
Sentralen Restaurant har vanligvis åpent tirsdag-lørdag. For avvikende åpningstider se her.
Ja, du kan reservere bord i kaféen ved å sende e-post til kafe@sentralen.no.
Ja, du kan reservere bord i restauranten på sentralenrestaurant.no, eller ved å sende e-post til bord@sentralenrestaurant.no.
Restauranten har et område som kan skilles av fra resten av lokalet med et teppe, men det er ikke et eget lukket rom. Ønsker dere et eget lukket lokale er det mulig å leie dette, ta kontakt med booking@sentralen.no. For eksempel passer møterommet Bankboksen i første etasje, perfekt som chambre separee.
Ja, du kan bestille take-away på Sentralen Restaurants hjemmeside og hente selv, eller få levert med Wolt eller Amoi.
Ja, vi kan gjøre både opptak som kan sendes/vises senere, og streaming/strømming som vises direkte. Vår streamingtekniker hjelper til med å streame på dine sosiale medier-plattformer eller din nettside.
En hybridproduksjon er en streaming der det er publikum i samme rom, og publikum som ser på digitalt. En hybridproduksjon kombinerer både fysisk og digital tilstedeværelse av publikum under streamingen. I en hybridproduksjon arrangerer duet arrangement med rommet fullt av publikum, og streamer/sender også arrangementet på internett slik at arrangementet også kan ha digitale publikummere.
Ja, vi kan gjennomføre flerkameraproduksjoner, både opptak, streaminger og hybridproduksjoner. Vi har to statiske kameraer, og to fjernstyrte kameraer som kan bevege seg.
Alt kan streames eller gjøres opptak av/filmes i studioene. for eksempel: Podcaster med en eller flere deltakere, informasjonsvideoer, markedsføringsmateriale, produktlanseringer, opplesninger, pressekonferanser, panelsamtaler, presentasjoner av rapporter, intimkonserter, promovideoer og forestillinger.
Vår streamingtekniker tar ansvar for det tekniske, og styrer hele streamingen eller opptaket fra kontrollrommet. Han sender også streamingen på den plattformen du ønsker. Streamingteknikeren hjelper deg med planlegging og produksjon, og sørger for at det tekniske gjennomføres på korrekt vis, mens lyden kontrolleres av lydteknikeren. Lysriggene i studioene er profesjonelle lysrigger som dekker alle behov. Standard belysning er alltid inkludert, og kan rigges av vår streamingtekniker. Ønsker du ekstra belysning eller en omfattende lysrigg, kan vi leie inn en lystekniker mot en ekstra kostnad.
Streamingen kan sendes på sosiale medier som Facebook, Instagram og LinkedIn, på en nettside eller på YouTube eller andre videoplattformer. Har du en annen plattform du ønsker å sende på, så ordner vi det!
Du finner kapasiteten til de ulike lokalene og rommene under bildene av rommene. Klikk på linkene under for å komme til sidene som beskriver lokalene.
Øvingslokaler, prøvelokaler, produksjonsrom
Ja, vi har vaser som kan leies. Du kan se bilder av disse her:
Nei, vi har ikke lysestaker som kan brukes når du leier et lokale. Når det dekkes opp til middag brukes standard hvite stearinlys i glassbeholder.
Vi pynter ikke lokalet til arrangementet eller festen din. Vi kan hjelpe deg med å pynte, men da må du booke vertskap til å hjelpe deg med dette. Vi har ikke pynt som kan brukes til arrangementet eller festen, dette må du ta med selv.
Ja, det er lov med levende lys, men under kontrollerte forhold. Alle leietakere og arrangører må passe på at levende lys ikke utgjør en brannfare.
Nei, vi har ikke andre stoler og bord enn de som synes på bildene. Det er forskjellige stoler og bord i noen lokaler og rom. Disse kan noen ganger brukes, men det er forbeholdt at rommet ikke er i bruk. Det er mulig å leie andre stoler og bord fra utleiefirmaer, som kan levere dette til Sentralen.
Har du tekniske spørsmål kan du spørre booking i bookingprosessen, eller produsenten i planleggingsprosessen. Vi har Tech Specs for alle saler her.
Nei, det er ikke tillatt å ta med medbrakt mat og drikke til ditt arrangement eller fest. Unntaket er kaker til kakebord på for eksempel bryllup eller konfirmasjoner.
Ja, gjestene kan ta med kaker til kakebord. Disse kan leveres dagen før, og settes på kjøl.
Nei, vi har dessverre ikke parkeringsplasser tilgjengelig på Sentralen. Nærmeste parkeringshus er Palèet og Bankplassen. Det er ingen gateparkering i gatene rundt Sentralen. Øvre Slottsgate, der hovedinngangen til Sentralen ligger, er en gågate.
Ja, det er mulig å leie et ekstra rom, for eksempel et møterom. Rommet kan for eksempel brukes til barn som trenger en blund, oppbevaring av gaver, fotografer som skal redigere bilder og lignende.
Det er både restaurant og kafé på Sentralen - se Hitchhiker sin hjemmeside for meny, åpningstider og reservasjon av bord. Takterrassen Mynt er åpen i vår- og sommersesongen enkelte dager i uka. Noen av lokalene er tilknyttede barer, som kan være åpne under ulike arrangementer.
Sentralen er universelt utformet, og alle lokalene på Sentralen er tilpasset rullestolbrukere - med heistilgang, brede dører og HC-toaletter tilknyttet alle etasjer. Ta kontakt med vertskap dersom du trenger assistanse.
Ta kontakt på post@sentralen.no med informasjon om hva, hvor og når du har glemt igjen noe, så skal vi hjelpe deg med å finne igjen tingene dine. Gjenglemte ting som ikke er hentet innen 30 dager, vil bli kastet.
Sentralen ligger i Øvre Slottsgate 3. Det er ingen parkeringsplasser tilknyttet Sentralen, og vi anbefaler at du benytter kollektivtrafikk.
Trikk: Nærmeste trikkestopp er Øvre Slottsgate (trikk 11, 12, 13).
Buss: Nærmeste busstopp er Kvadraturen/Wessels plass (30, 31, 32, 54, 70, 81).
T-bane: Nærmeste T-banestasjon er Stortinget. Alle t-baner stopper på Stortinget.
Bil: Nærmeste parkeringshus er Palèet og Bankplassen, dersom ankomst med bil er nødvendig. Det er ingen gateparkering rundt Sentralen.
Sentralen er vanligvis åpen alle dager fra 08:00 - 22:00. Du kan finne avvikende åpningstider her.
Resepsjonen er vanligvis åpen mandag til fredag fra 08:00 - 16:00. Du kan finne avvikende åpningstider her. Er du på huset og trenger hjelp utenom dette tidspunktet, kan du ringe telefonnummeret som er oppgitt i resepsjonen.
Barnevogner er hjertelig velkomne på Sentralen, men pass på så du ikke sperrer for nødutganger og for fremkommeligheten til andre. Spør oss gjerne om vi vet et bra sted å plassere vognen, så hjelper vi deg!
Det er ikke tillatt med medbrakt mat og drikke til arrangementer på Sentralen.
Det er gratis trådløst internett over hele bygningen.
Nettverksnavn: Sentrlaen Guest
Passord: Sentralen2019
Noen arrangementer har bemannet garderobe i kjelleren. Andre arrangementer har garderobestativ plassert i salen, hvor man kan henge fra seg på eget ansvar.
Ja, du kan sitte på Sentralen og jobbe eller studere. I tredje etasje ligger Gullhallen. Der er det pulter, bord og strømuttak. Det er også mulig å sitte i Vinterhagen når det ikke er noen arrangementer der. Det er gratis trådløst nett på hele Sentralen.
Nettverksnavn: Sentralen Guest
Passord: Sentrlaen 2019
Det er et eget nettbrett i resepsjonen, hvor du enkelt bestiller taxi fra Oslo Taxi på egenhånd.
Ja, det er sykkelparkering utenfor Sentralen i Øvre Slottsgate.