For at arrangementet ditt skal bli publisert i vårt arrangementsprogram, må du sende inn ét av to mulige skjemaer. Her kan du lese mer om de to skjemaene for å finne ut hvilket som passer for deg og ditt arrangement.
Billettskjema
Billettskjema er for deg som vil at Sentralen skal publisere billetter til ditt arrangement.
Ved bruk av vårt billettsystem står vi for publisering av billetter, kundeservice og publikumshåndtering.
Vi bruker billettsystemet Tixly. Du kan lese mer om publisering av billetter lenger ned på siden.
Arrangementet blir også publisert i arrangementsprogrammet på sentralen.no.
I tillegg bidrar vi med markedsføring av ditt arrangement.
Programskjema
Programskjema er for deg som vil at Sentralen kun skal publisere arrangementet i arrangementsprogrammet på sentralen.no.
I tillegg bidrar vi med markedsføring av ditt arrangement.
Hvordan fylle ut skjemaene
Etter bookingen er bekreftet er du ansvarlig for å sende inn informasjon om ditt arrangement i billettskjema eller programskjema.
Les nøye igjennom alle punkter og følg instruksjonene i skjemaet.
Felter markert med * er obligatoriske. Felter som ikke er merket med * kan du hoppe over dersom det ikke er relevant for ditt arrangement. Om du har spørsmål eller kommentarer så kan du fylle ut det helt på slutten under "Spørsmål".
Skjemaene burde være innsendt minst 30 dager før arrangementet ditt skal gjennomføres.
Det kan ta inntil fem virkedager fra skjema er fylt ut til vi får publisert arrangementet ditt.
Du får en bekreftelse på e-post med all informasjon når arrangementet ditt er synlig i programmet på sentralen.no.
OBS! Vi kan ikke gjøre endringer i Tixly etter at billettene dine er i salg. Vi kan for eksempel ikke endre billettprisen eller billett-typene.
Markedsføring av arrangementer på Sentralen
Som arrangør er du selv ansvarlig for å markedsføre ditt arrangement, men vi bidrar til å markedsføre arrangementer som finner sted på Sentralen.
Du kan lese mer om hva vi gjør ved å klikke på Markedsføring av arrangementer på Sentralen.
Ønsker du å få innsikt i hvilket publikum vi når i våre kanaler?
Dette kan være praktisk å vite slik at du vet om vi når publikummet du ønsker at skal komme ditt arrangement.
Du kan lese mer om dette ved å klikke på Publikumsinnsikt.
Innsikten blir oppdatert ca en gang i måneden.
Hva gjør Sentralen?
Alle publikumsarrangementer som har sendt inn enten program- eller billettskjema blir en del av Sentralens varierte arrangementsprogram.
Som et hus med et stort antall arrangementer hver uke, jobber vi kontinuerlig for å synliggjøre alle som arrangerer hos oss i våre kanaler. Det inkluderer programmet på sentralen.no, nyhetsbrev, Facebook og Instagram.
I tillegg publiseres noen av arrangementene fra programmet på sentralen.no automatisk i andre aktivitetskalendere.
Programmet på sentralen.no.
Alle arrangementer som sendes inn gjennom programskjema eller billettskjema legges til i programmet på sentralen.no. Hvert arrangement får sin egen underside i programmet, med informasjon sendt inn av arrangører: tekst, bilde, link til billettkjøp og annen informasjon.
Her finner du Sentralen sitt arrangementsprogram.
Informasjonen som sendes inn via billettskjema eller programskjema kan også brukes til annen type markedsføring. Det er derfor viktig at det er god kvalitet på det som sendes inn.
Det opprettes direkte link til billettsalg på arrangementsundersidene i programmet.
Eksterne aktivitetskalendere
Alle arrangementer i kategorien konsert, DJ og klubb blir automatisk lagt til i kalenderen til Broadcast. Broadcast er en gratis app og arrangementskalender på nett.
Visit Oslo og Aktiv i Oslo publiserer jevnlig arrangementer fra programmet på sentralen.no i sine kalendere. Visit Oslo velger også av og til ut arrangementer på Sentralen som de promoterer på Oslo Visitor Centre på Østbanehallen. Aktiv i Oslo har hovedfokus på barnearrangementer på Sentralen.
Nyhetsbrev
Vi sender ut nyhetsbrev en gang i uken. Her får publikum informasjon om kommende arrangementer hos oss i tillegg til andre nyheter. I nyhetsbrevet linkes det til arrangementer som ligger i programmet på sentralen.no, så publikum kan gå inn og lese mer om det de ønsker. Innholdet i nyhetsbrevene er segmentert, som betyr at de som er interessert i for eksempel "barne- og familiearrangementer" får se alle arrangementer som inngår i denne kategorien.
Skjermer på Sentralen
Arrangementer som ligger i vårt program på nettsiden, vil vises i kalendere på skjermer i første etasje når arrangementet nærmer seg.
Sentralens markedsføring på Facebook og Instagram
For å bli inkludert i arrangementsprogrammet på Sentralens Facebookside må du selv opprette et Facebookarrangement og invitere oss som medarrangør.
Vi reposter jevnlig stories og poster på Instagram. Merk postene dine med @sentralenoslo, slik at vi får beskjed og kan reposte.
Gjennom året lages samlede annonser for publikumsarrangementer dersom det passer seg innenfor et tema.
Vi har en posteplan vi følger for sosiale medier.
Sentralen på LinkedIn
Vi har en aktiv LinkedIn profil. Tag oss gjerne i dine LinkedIn-innlegg.
Billettsalg gjennom Sentralen og billettsystemet Tixly
Vi bruker billettsystemet Tixly for publisering og salg av billetter. Ved bruk av dette står vi for publisering av billetter, kundeservice og publikumshåndtering.
Tilgang og bruker
Hvis du velger at vi publiserer billetter til ditt arrangement via Tixly får du tilgang til din egen bruker i systemet. Du kan dermed følge med på billettsalget online. Informasjon om dette blir sendt på e-post etter innsendt skjema.
Fakturering av billettinntekter
Som arrangør er du ansvarlig for å fakturere Sentralen for billettinntektene ekskludert billettavgiften i etterkant av arrangementet. Videre informasjon om fakturering og brukerinformasjon sendes på e-post etter innsendt skjema. Du har tilgang til salgsrapporter via din Tixly-bruker.
Billettavgift
Vi tar ikke betalt for å legge ut billetter, men legger til en billettavgift per billett. Billettavgiften dekker kostnader knyttet til bemanning og administrasjon, og kommer i tillegg til prisen du oppgir i billettskjemaet. Det er kunden som betaler billettavgiften.
Billettavgiften dekker administrative kostnader som:
- publisering av billetter
- salg av billetter online
- oppfølging av arrangør og publikum
- svar på henvendelser og spørsmål knyttet til billett
Billettavgiften dekker bemmaninngskostnader opp til en time for:
- skanning av billetter
- fysisk salg av billetter
- innslipp av publikum før arrangementsstart
Billettavgiften regnes ut basert på billettprisene:
Kr. 1–100 per billett = kr. 15 billettavgift
Kr. 101–250 per billett = kr. 25 billettavgift
Kr. 251–500 per billett = kr. 35 billettavgift
Kr. 501–1000 per billett = kr. 45 billettavgift
Kr. 1001 og opp per billett = kr. 55 billettavgift
Ytterligere vilkår ved bruk av Tixly:
Bemanning utover 1 time koster ekstra per time.
Ved billettsalg gjennom Tixly, forplikter du deg til å bruke Sentralen sitt vertskap.
På grunn av personopplysningsloven har vi ikke mulighet til å dele persondataen til billettkjøpere med arrangør.